Oled siin: Kodurubriik / Uudised / Uudiste arhiiv / Igapäevakaupade hinnaseire oktoobris 2009

Igapäevakaupade hinnaseire oktoobris 2009

23.10.2009

Oktoobri keskel toimunud TNS Emori igapäevakaupade hinnaseire tulemused näitavad, et uuringusse kaasatud toodetest moodustatud ostukorvi maksumus on soodsaim Prismas ja Säästumarketis. Kui võrrelda omavahel viie vaadeldud kaupluse ostukorvi hinnataset, on erinevused võrreldes eelmise kuuga muutunud taas väiksemaks.

 

Toodete keskmised hinnad on üldiselt püsinud septembrikuu tasemel. Piimasõda on samas näidanud lõppemise märke ning piima keskmine hind Tallinna viies suuremas jaeketis on tõusnud.

 

Tabel1. Toodete keskmise hinnataseme dünaamika Tallinnas

roheline = perioodide keskmisest madalam hind

punane = perioodide keskmisest kõrgem hind

* tabel ei sisalda kõiki uuringus vaadeldud tooteid

 

Tabel 2. Kaupluste hinnatasemete võrdlus

 

Hinnad fikseeriti 16. oktoobril järgmistes Tallinna kauplustes: Juhkentali Säästumarket, Sõpruse pst Maxima, Mustika Prisma, Ülemiste Rimi ja Torupilli Selver.

 

TNS Emori igapäevakaupade hinnaseire viiakse läbi kord kuus Tallinna viie suurema jaeketi kauplustes. Igal uuringuperioodil valitakse välja jaekettide konkreetsed poed, kus ostetakse uuringus kaardistatavaid tooteid. Igas poes ostetakse samu tooteid. Hinnad fikseeritakse kassatšeki alusel.

TNS Emori igapäevakaupade hinnaseire aluseks on pere ühe kuu ostukorv, mis hõlmab pere-eelarves olulisema kaaluga tooterühmi. Ostukorvi arvutamisel tuginetakse Statistikaameti pere-eelarve uuringu andmetele tooterühmade tarbitavate koguste kohta ning TNS Emori hinnaseire andmetele.

 

Uuringusse on kaasatud nii tuntud brändid kui ka odavaimad tooted. Odavaimate toodete hulka võivad sattuda näiteks nii soodushinnaga müüdavad tuntud brändid kui ka jaebrändid. Odavaimad tooted on toodud sisse nendes tooterühmades, kus tarbijate hinnatundlikkus on suur (nt kuivained, piim, puu-köögiviljad jne). Tooterühmades, kus hinna roll on väiksem ja brändi roll suurem (nt kohv, õlu), on uuringusse võetud konkreetsed kaubamärgid. Hetkel kaardistatakse uuringus ligi 40 tooterühma ja ligi 50 toodet.

 

Lisainfo:

Mari-Ann Bankier

TNS Emori uuringuspetsialist

mari-ann.bankier[at]emor.ee

Kontakt | RSS | Telli uudised e-mailile | Sisukaart

Copyright TNS Emor 2014