Oled siin: Kodurubriik / Uudised / Uudiste arhiiv / Soodusmüügid populaarsed

Soodusmüügid populaarsed

10.05.2007

Äsja lõppenud jaekaubanduse sooduskampaaniate käive kasvas kuni 25%. Enim külastajaid oli kõige laiema müügivõrguga Selveri ketil. Ühe ostukoha kohta olid populaarseimad Stockmanni hullud päevad.

Eestimaalased armastavad sooduskampaaniaid. Kokku külastas selle aasta kevadel vähemalt ühte soodusmüügikampaaniat 57% elanikest.

Aprilli keskel TNS Emori poolt esmakordselt läbi viidud jaekaubanduse kampaaniate seireuuringust selgus, et enim külastati Selveri laadapäevi ja Rimi mammutipäevi.

Suurim melu Stockmannis

Ühe ostukoha kohta arvutatuna olid aga kõige populaarsemad Stockmann ja Kaubamaja. TNS Emori suunajuhi Aivar Voogi hinnangul on Stockmanni ja Kaubamaja soodusmüügid kordi atraktiivsemad, kuna seal on Eesti suurematest ostukohtadest kõrgeim hinna ja kvaliteedisuhe.

Viis suurima külastajaskonnaga jaekampaaniat 2007 kevadel

 

 % kõikidest eestimaalastest vanuses 15-74 a
1. Laadapäevad Selveris0,33
2. Mammutipäevad Rimis0,29
3. Väikese taksi päevad Konsumis0,17
4. Osturalli Kaubamajas0,16
5. Hullud Päevad Stockmannis0,12

NB! Üks külastaja võis ühte jaeketti kampaania jooksul külastada 2 ja enam korda, seega ühe jaeketi külastuskordade arv on oluliselt suurem külastajaskonna absoluutarvuna.

Peaaegu kaks kolmandikku tallinlastest lükkab võimalusel tööstuskaupade ostuotsuse edasi ja ootab allahindlusi, selgus mullu sügisel TNS Emori läbi viidud jaeseireuuringust. Nelja aastaga on see number 10% võrra tõusnud.

Tallinna Kaubamaja müügi- ja turundusdirektor Enn Parel jäi tänavuse osturalliga väga rahule.

Kampaania käive oli üle 40 miljoni krooni, mis on 25% jagu rohkem kui mullu aprillis. Suurimaks suundumuseks on tema hinnangul see, et ostetakse tuntumaid kaubamärke. Populaarsemateks kaupadeks on traditsiooniliselt kosmeetika, rõivad ja köögitarbed.

Tarbimise jahtumist ei näe

Tarbimise jahtumist Parel ei näe. "Osturalli on Kaubamaja üks suuremaid müügikampaaniaid ja tuleb sügisel sama vääramatult nagu jõulud," oli ta veendunud.

Stockmanni hullude päevade käive oli mullu aprillis toimunuga võrreldes 20% võrra suurem, käivet ei soovinud Stockmanni turundusjuht Krista Luhaste avaldada. Müügihitiks kujunes ligi 9000 krooni maksnud Jura kohvimasin.

Soovitakse kallimaid kaupu "Inimesed soovivad kallimaid ja kvaliteetsemaid kaupu," arvas Luhaste.

A-Selveri ostu- ja turundusdirektori Iivi Saare sõnul kasvas keti kogukäive esimeses kvartalis 36% jagu võrreldes mullusega.

Rimi mammutipäevade käibe kasv oli võrreldes mullusega 17%, kinnitas Rimi Eesti Food ASi tegevdirektor Ruth Laatre. Enimmüüdud tooted olid seekord Arieli pesupulber, Merrildi kohv, koorimata krevetid ja juust Atleet.

Nõustumise määr väitega: "Ma ootan allahindlusi või eripakkumisi, et saada toode (tööstuskaup) võimalikult soodsa hinnaga". Kampaaniatundlike ostjate osakaal kõikidest tallinlastest vanuses 15-74

 

  • 2002 - 55%
  • 2003 - 60%
  • 2004 - 64%
  • 2006 - 65%

    Allikas: TNS Emor

    Katrin Rohtla artikkel ilmus "Äripäeva" turundusrubriigis 8.05 2007

Kontakt | RSS | Telli uudised e-mailile | Sisukaart

Copyright TNS Emor 2014