Kontakt

Aivar Voog

brändiuuringute ärisuuna juht

eesnimi.perenimi[at]emor.ee 


 

Katrin

Männaste

tarbijaturu uuringute ekspert

eesnimi.perenimi[at]emor.ee 

Oled siin: Kodurubriik / Lahendused / Uuringusuunad / Tarbijaturg / Ostuprotsessi uuringud / Valikud ja otsused ostuprotsessis

Valikud ja otsused ostuprotsessis

26.05.2010

Edukas turundaja tunneb oma tarbijat, tahab temast järjest rohkem teada, et veelgi paremini arendada brändi ja suunata kommunikatsiooni. Palju suheldakse tarbijaga väljaspool kauplust ning meelitatakse ta poe ukseni, aga siis jäetakse omapead. Ometi ei tohiks ära unustada väga olulist hetke tarbija valikuprotsessis - kuidas liigub ostja poes ja kuidas sünnivad otsused riiulite vahel kõndides.

 

Kaupade paigutamisel poes ei saa kaupmees lähtuda oma mugavusest, vaid peab leidma viisi, kuidas ostja kõige paremini erinevaid tooteid ja brände märkaks ning kuidas muuta ostmine tarbijale võimalikult lihtsaks. Tootja ja turundaja ei saa pakendite suuruse ja kujunduse üle otsustades lähtuda enda vajadustest, vaid selleks, et tema bränd valituks osutuks, peab tajuma ostja otsustusloogikat.

 

Ostuni jõudmiseks läbib iga ostja teekonna, mille vältel ta võtab nii teadlikult kui ka alateadlikult vastu hulganisti erinevaid otsuseid - alates ostukoha valikust kuni toote ja brändi valikuni. Meie uuringulahendused ja kogenud eksperdid aitavad mõista tarbija valikuid ja otsuseid nii enne kauplusesse minekut, kaupluses valides kui ka ostuhetkel.

 

Ostja teekonna tundmine ja otsustus-loogikate tajumine aitab:

 

toodete väljapanekul (kauplus tervikuna, kategooriasisene jaotus jne)

 

pakendite väljatöötamisel (suurus, kujundus jne)

 

kommunikatsiooni loomisel (poesisene ja -väline suhtlus jm) 

 

 

Ostja loobumine ükskõik millisel ajahetkel ostuteekonna vältel on kaotatud võimalus.
 
 
 

 

Ostlusteekonna uuringu tulemusel on võimalik suunata tarbija ostukäitumist eesmärgiga suurendada brändi läbimüüki. Tarbijakeskne vaade aitab viia oma brändi tarbija ostuteekonnal talle lähemale. Ostuotsustuspuu väljajoonistamisega on võimalik mõista tarbija otsustusloogikat valikuid tehes. Ostuotsustuspuu annab vastuse, kas ja kui suurel määral tehakse valikuotsuseid tooterühmas lähtuvalt brändist, hinnast, tootetüübist või muudest teguritest.

 

Tarbijakäitumise uurimiseks ostuteekonnal ei saa me toetuda ainult traditsioonilistele uuringumetoodikatele, kuna ostjad kalduvad hiljem oma valikuprotsessi ratsionaliseerima. Alateadvus kontrollib kuni 80% ulatuses ostja käitumist ning tarbija tegeliku käitumise ja ütluste vahel ilmnevad selged erinevused. Seetõttu kasutatakse kombineeritud meetodeid intervjueerimisest ja vaatlustest.

  

Kontakt | RSS | Telli uudised e-mailile | Sisukaart

Copyright TNS Emor 2014