Raadioauditoorium

Raadiouuring on pidevuuring, mille abil kogutakse informatsiooni, et paremini mõista, milline on Eesti elanike raadiojaamade, raadiosaadete ja muusika kuulamise harjumused.

Raadio ja muusika kuulamise harjumuste uuringu eesmärk on aidata turundajal valida oma sihtrühmaga suhtlemiseks sobivaimad meediakanalid. Raadiokanalitele annab uuring kasulikku teavet kanali kuulatavuse ja saadete eelistuse kohta, olles väärtuslikuks sisendiks raadiojaama enda kui atraktiivse rekaamikanali turundamisel.

Alates 2018. aastast on raadiouuringu läbiviimise meetodiks Day-After-Recall (DAR) ehk eilise päeva raadiokuulamise mõõtmisele tuginev lähenemine. Varasemalt toimus andmekogumine raadioauditooriumi päevikuuringu raames. DAR andmekogumine viiakse läbi nii telefoniintervjuude (CATI – Computer Assisted Telephone Interviews) kui ka veebiintervjuude (CAWI – Computer Assisted Web Interview) kaudu. Mitte rohkem kui 85% telefoniintervjuudena ning vähemalt 15% veebiintervjuudena. Raadiouuringu vastajateks on igapäevaselt 20 eestimaalast ning aruandlus baseerub 6 kuu jooksvale valimile (3600 Eesti elanikku vanuses 12-74 aastat).

Elvin Heinla

Elvin Heinla

Kantar Emori uuringuekspert

+372 626 8510

Katrin Männaste

Katrin Männaste

Emori uuringuekspert, Kantar Emor

Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi kõrvalt Google’i.